Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace zdravotnického personálu s klienty.
KOLÁŘOVÁ, Markéta
Svou bakalářskou práci Komunikace zdravotnického personálu s klienty jsem rozdělila do několika kapitol. První kapitolu Současný stav jsem zaměřila na vysvětlení pojmu komunikace a objasnění procesu komunikace obecně. Dále se v práci zaměřuji již na komunikaci z konkrétního hlediska zdravotník- klient (pacient). Jde například o vztah klienta a zdravotníka, zásady správné komunikace při interakci zdravotnického personálu s klienty, produktivní chování, rozhovor ve zdravotnictví atd. V neposlední řadě se v této kapitole zaměřuji na devalvační prvky v komunikaci a neproduktivní chování zdravotníků. V následující kapitole jsou stanoveny cíle a hypotézy. Prvním cílem mé práce je zjistit subjektivně vnímanou úroveň komunikačních dovedností zdravotnického personálu s klienty z pohledu klientů v nemocnici Rudolfa a Stefanie v Benešově. Druhým cílem je posoudit vliv komunikačních dovedností zdravotnického personálu na informovanost klientů o diagnóze, vyšetření a průběhu léčby. Hypotézy znějí takto: {\clqq}Klienti vnímají úroveň komunikace zdravotnického personálu jako nízkou.`` a {\clqq}Informovanost klientů je přímo úměrná s úrovní komunikace.`` Pro splnění cílů a ověření hypotéz jsem zvolila kvantitativní výzkum, metodu dotazování technikou dotazníku. Základní soubor respondentů tvoří 65 dospělých klientů nemocnice Rudolfa a Stefanie v Benešově ve věku od 18 do 65 let. Návratnost dotazníku byla 98%. Oba stanovené cíle se mi povedlo splnit na základě provedeného výzkumu. Respondenti ohodnotili úroveň komunikace zdravotníků jako velmi dobrou. Stejně tak ohodnotili i informovanost ze strany zdravotníků. Informovanost je tedy přímo úměrná s úrovní komunikace zdravotnického personálu. První hypotéza tedy potvrzena nebyla, klienti jsou s úrovní komunikace zdravotnického personálu spokojeni. Tuto hypotézu jsem si stanovila na základě osobní zkušenosti a jsem velmi ráda, že ji výzkum vyvrátil. Druhá hypotéza potvrzena byla, informovanost klientů je přímo úměrná s úrovní komunikace. Zjištěné výsledky mohou posloužit jak zdravotnickému personálu, tak i klientům nemocnice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.